|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
|
|
![]() ![]() |
| GameCat |
Posted: June 03, 2006 08:51 pm
|
|
Delfstoffer ![]() Group: Members Posts: 58 Member No.: 29 Joined: April 08, 2006 |
Eeuwenlang ging het erg goed in Utrandia, de tientallen rassen leefden vredig met elkaar samen en er waren geen noemenswaardige natuurrampen of ziektes. Dus de bevolking werd lui, en ondankbaar. Steeds meer mensen vergaten hoe ze moesten geloven en dit deed de goden zeer veel pijn. Zeker omdat het een enorme inspanning van de goden vergde om Utrandia zo in evenwicht te houden.
Echhter, toen de laatste tempel gesloopt werd besloten de goden te vertrekken en de ondankbare wereld van Utrandia achter zich te laten. Het vertrek van de goden had een vernietigend effect op de onvoorbereidde wereld. Het weer was van slag, dus hittegolven en sneeuwstormen wisselden elkaar af, geen rekening houdende met de seizoenen. Oogsten mislukten en de steden van Utrandia hadden te maken met hongersnood. En de schaarste van voedsel deed de bewoners grijpen naar de wapens, oorlog en plundering liet een spoor van vernieling achter waarna een aantal epidemien van vreselijke ziektes het werknog eens dunnetjes overdeden. Nu twee jaar na het vertrek van de goden is de volledige wereld verwoest. Geen enkele stad is meer bewoond en hier en daar zijn er nog wat dorpjes waar de mensen met moeite het hoofd boven water kunnen houden. In het dorpje Unick krijgt Lianna Purwick een visioen. Een groep helden zal opstaan om de goden te zoeken en ze te bewegen terug te keren zodat Utrandia opnieuw kan floreren. Zin om één van de helden te spelen? Post dan een personagebeschrijving. Voor alle personages geldt het volgende: - je bent een mens - je bent niet rijk - je woont in een dorp - je hebt het teken van één van de goden op je lichaam Naast een personage post je ook de godheid van wie je het teken draagt. Het avontuur zal uit een aantal opdrachten bestaan. De eerste is de weg naar Unick vinden. In Unick zal een groep gevormd worden en ook Lianna Purwick zal zich bij de groep aansluiten (zie volgende post). Als er 5 of meer spelers zijn kunnen we van start gaan. |
| GameCat |
Posted: June 03, 2006 08:58 pm
|
|
Delfstoffer ![]() Group: Members Posts: 58 Member No.: 29 Joined: April 08, 2006 |
Personage: Lianne Purwick
Leeftijd: 19 jaar Uiterlijk: Lianne was een aantrekkelijke dame met lange blonde haren en diep groene ogen. Helaas heeft de Gruwel Pest haar geen goed gedaan. Ze heeft het overleefd, maar haar hele huid zit vol bruine wratten en bulten. Op haar linker arm is echter een blauwe driehoek verschenen, het teken van Alschor, god van de zee. Lianne was de visvrouw van Unick, maar tegenwoordig wordt er nog maar weinig uit de zee gehaald. Nu het dorp meer dan 80% van de inwoners is verloren is ze hele dagen bezig met het verplegen van zieken, als ze tenminste niet vluchten als ze haar zien. Alschor, god van de zee. Alschor is een grillige godheid die leven schenkt en neemt als het hem uitkomt. Hij is verzot op schatten uit de zee, zoals lekkere vis en mooie parels. |
| TJG |
Posted: June 04, 2006 10:08 am
|
![]() Elf-elf ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Admin Posts: 993 Member No.: 1 Joined: January 16, 2006 |
Oeh klinkt hip! Ik wil wel meedoen denk ik!
Moeten we zelf een godheid verzinnen, of heb je voor deze wereld een stel goden in gedachten met namen enzo? -------------------- ![]() |
| jabbeke |
Posted: June 05, 2006 05:10 pm
|
![]() Orc ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 255 Member No.: 24 Joined: April 04, 2006 |
ik wil ook wel mee doen.
-------------------- |
| Jorn86 |
Posted: June 05, 2006 05:12 pm
|
||
![]() Sfinx ![]() ![]() ![]() Group: Diplomacy Leaders Posts: 355 Member No.: 15 Joined: January 24, 2006 |
Doe dan dit
-------------------- ![]() |
||
| jabbeke |
Posted: June 05, 2006 07:56 pm
|
||||
![]() Orc ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 255 Member No.: 24 Joined: April 04, 2006 |
weet ik maar ik heb een beetje de zelfde vragen als TJG en wacht stiekem een beetje op dat antwoord. (ik zei het alleen zo dat gamecat het weet -------------------- |
||||
| Juhani |
Posted: June 06, 2006 10:31 am
|
![]() Centaur ![]() ![]() Group: Members Posts: 114 Member No.: 42 Joined: May 29, 2006 |
Ik ben een roleyplay fanaticus (op een gegeven moment stond de teller geloof ik op 16 tegelijkertijd ofzo) dus ik doe ook mee!
Misschien dat ik later, als het rpg'en hier blijkt te lopen, ook wel een verhaaltje opzet. -------------------- I'm not a complete idiot; several parts are missing
|
| GameCat |
Posted: June 09, 2006 06:45 pm
|
|
@TJG, ja het is wel zo leuk als je zelf je godheid bedenkt.
@Juhani, 16??? waar haal je de tijd vandaan We hebben dus nu drie spelers: TJG Jabbeke Juhani Een aantal meer is leuk. Groeten gc |
| Juhani |
Posted: June 11, 2006 06:36 am
|
![]() Centaur ![]() ![]() Group: Members Posts: 114 Member No.: 42 Joined: May 29, 2006 |
Inmiddels zijn het er al een stuk minder.
*Telt* 9 maar, waarvan niet alleen maar actieve. Bovendien schrijf ik vrij makkelijk posts voor rpg's -------------------- I'm not a complete idiot; several parts are missing
|
| Mandrake |
Posted: June 16, 2006 10:18 am
|
![]() Vuurkrab ![]() Group: Members Posts: 74 Member No.: 30 Joined: April 09, 2006 |
Ik ga ook meedoen. Klinkt leuk. Alleen de godheid bedenken word nogal lastig. Of mag ik me laten beinvloeden door mythologische goden?
|
| TJG |
Posted: June 16, 2006 10:28 am
|
![]() Elf-elf ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Admin Posts: 993 Member No.: 1 Joined: January 16, 2006 |
Naam: Dragor Damzan
Geslacht: Mannelijk Leeftijd: 28 jaar. Uiterlijk: Dragor is een vrij lange man. Hij heeft zwarte haren, en donkere, bruine ogen. Verder heeft hij een nogal grote neus. Hij ziet er redelijk gespierd uit, maar is nou ook weer niet overdreven sterk. In zijn nek heeft hij het teken van de God Intrash, de God van de oorlog. Innerlijk: Hoewel Dragor het teken van de God van de oorlog draagt, is hij helemaal geen oorlogszuchtig mens. Wanneer het kan, zoekt hij liever naar diplomatieke oplossingen dan dat hij direct zijn zwaard trekt. Hierbij komt dan ook een grote dosis geduld krijgen. Als het er echter op aan komt, staat hij in het gevecht redelijk zijn mannetje. Zonder er boven uit te steken overigens. Dragor is vooral een kalm persoon. Rustig praten over dingen, en er goed over nadenken, past goed bij hem. Op deze manier heeft hij de rampen van Utrandia redelijk goed kunnen doorstaan. Dit vele nadenken heeft echter ook weer zijn nadelen: Hij is er niet al te snel door. Doordat hij lang wacht en goed nadenkt over alles wat hij doet, is hij vrij sloom, en zien mensen hem soms als een domme kracht. Wat hij absoluut niet is. Achtergrond: Dragor is in de hoofdstad van Utrandia geboren. Hij heeft een rustige jeugd gehad, en ging al op vroege leeftijd het leger in. Hier heeft hij het zwaard leren hanteren. Het waren allemaal rustige tijden, totdat de goden vertrokken. Het land werd ondergedompeld in oorlog, en Dragor is veel van zijn kameraden verloren. Hierdoor kan hij nauwelijks nog vrolijk zijn of lachen. Daar komt ook nog eens bij dat hij een paar maanden geleden zwaar gewond raakte, en dit maar nauwelijks overleefd heeft. Hij is net weer hersteld van zijn verwondingen, en moet aan het begin nog zijn krachten op doen. Op het moment zwerft hij rond in de wildernis, op zoek naar de bewoonde wereld. ~ Zo, is dit iets? Uit jouw post begrijp ik dat ik niet in Unick begin ofzo? Anders pas ik het nog wel aan, als dat wel de bedoeling zou zijn� -------------------- ![]() |
| Mandrake |
Posted: June 30, 2006 06:46 pm
|
![]() Vuurkrab ![]() Group: Members Posts: 74 Member No.: 30 Joined: April 09, 2006 |
is deze goed?
Naam: Lana Geslacht: Vrouw Leeftijd: 25 Godin: de godin Zayla van liefde. Haar teken een gevlekt bloempje staat op haar enkel. Uiterlijk: getinte jonge vrouw met bruin krulhaar. en ze draagt een chiton Karakter: Accepteerd dingen heel snel. Maar kan ook heel erg opkomen voor haar mening. Ze is over het algemeen aardig en beleefd. Achtergrond: Geboren in een dorp aan de bosrand groeide ze op bij haar vader. Haar moeder was gestorven bij haar geboorte. Ze heeft nog 2 oudere broers en 1 oudere zus. Veel geld hadden ze nooit en ze moesten rondkomen met wat ze hadden. |
| Antje |
Posted: August 14, 2006 02:04 pm
|
|
Boomtrul ![]() Group: Members Posts: 31 Member No.: 50 Joined: August 14, 2006 |
Klinkt leuk.
Naam: Suvi Geslacht: vrouw Leeftijd: In de dertig Godin: Pallas Athena of Minerva, de Godin van de wijsheid en de krijgskunst. Tussen haar schouderbladen heeft ze een tekening van een speer, schild en helm. Uiterlijk: Ze gaat gekleed in een groene uitrusting, die bestaat uit een top en een rok. Als extra decoratie heeft ze daar een donkergroene luchtige deken als mantel aan toegevoegd en om haar armen en benen heeft ze donkergroene repen stof gebonden. In de rok zitten een paar scherven en stenen verborgen. Haar korte lichtbruine haar staat in wilde plukken alle kanten op. Haar gezicht probeert ze stoer te houden en haar grijze ogen kijken alsof er storm op komst is. Karakter: Net als Athena is haar karakter tweeslachtig. Aan de ene kant wil ze een krijgshaftige vrouw zijn en aan de andere kant wil ze de welvaart en vrede in haar dorp bewaren. In elk geval wil ze nooit meer terug naar het zwerfbestaan. Achtergrond: Haar geboorte is een zwart gat, daar weet ze niets van. Ze is opgegroeid als zwerfkind en heeft een druk leven gehad. Ze woont al jaren in een simpele tent. Inmiddels heeft ze het zover weten te brengen dat ze in een kleine boomgaard werkt en dus in elk geval regelmatig eten kan kopen. De bomen staan er zielig bij, want veel geld hebben ze niet. Mogen de karakters ook een 'huisdier' meebrengen? In dat geval kies ik voor een uil die bij Suvi is gekomen toen ze het teken op haar rug kreeg. |
| jabbeke |
Posted: August 16, 2006 06:28 pm
|
*vloekt even hardgrondig*
Was ik net klaar met mijn char, slaat de computer uit. Ben ik alles kwijt. (want ik heb het natuurlijk weer uit mijn hoofd in het forum zitten schrijven) dus hij komt later want ik heb er even geen zin meer in nu. *pakt computer en kiept hem uit het raam* -------------------- |
![]() |
![]() ![]() |